Reklam Alanı

15 Haziran 2013 Cumartesi

06:00

Pes 14 vs Fifa 14

Yıllardır spor oyunları özellikle futbol klasmanında yarışan EA Sport ve Konami fimaları her yıl piyasaya sürmüş oldukları Fifa ve Pes serileri ile oyun severlerin arasında her sene Ps mi Fifa Mı sorusunu doğurmakta.Kimi oyuncular Pes kimileri ise Fifa hastası diyebiliriz.Ama şu ana kadar iki oyunun hangisi önde desek inanın kesin bir sonuç alamayız.Çünkü Pes oynayan illa ki Fifa, Fifa oynayanda illa ki Pes oynamışlığı vardır.İki oyununda kendine göre farklı geliştirmeleri mevcut.Grafiklerde Fifa oynayanlar daha ön planda, fakat oynanış olarak Pes oynayanlar bu konuya daha çok ağırlık vermektedirler. Aşağıda ki bilgilere dayanarak ön izleme yapmak sizlere kalmış.Şu an için erken olabilir fakat belki bir fikir oluşturabilir.Kesin olan şu ki her iki oyunda piyasaya sürüldükten sonra kızgın bir savaş başlayacak.




TrueBall Teknolojisi:
PES 2014 bir futbol simülasyonunda ilk kez topu, hareket ediş şeklinden futbolcuların onu nasıl kullandığına kadar her şeyin merkezi haline getiriyor. Büyük futbolcuları diğerlerinden ayıran şey, topla ilk buluştukları an yaptıkları ve sonrasındaki eşsiz kontrol yetenekleridir. Yalnızca bir pası önceden sezme yeteneğine sahip olmak değil, bir adım önde olma ve yaklaşmakta olan defans oyuncusunu atlatmak için neyin gerektiğini bilmektir. TrueBall Teknolojisi sayesinde oyuncular analog kolu kullanarak topu durdurabilecek veya sürebilecekler, bu sırada detaylı barisentrik fizik hesaplamaları futbolcuların ağırlık dengesi değişimlerini, pasın yükseklik ve hızını tespit ederek topu yakalamak için futbolcunun vücudunun hangi şekli alması gerektiğine karar verecek. TrueBall Teknolojisi sayesinde topu rakibi geçmek, boş alana veya takım arkadaşına atmak için göğüsle veya kafa dokunuşuyla bile ileri gönderebilecek, özel top sürüş kontrolleri sayesinde oyunda kişisel yeteneklerinizi ön plana çıkarabileceksiniz. Sonuç olarak oyunda futbolcuların etrafında 360-derecelik, iki ayağıyla da kontrol edebilecekleri bir kontrol alanı mevcut olacak. Oyuncular topu ustaca hareketlerle sürme yeteneğine ek olarak topu rakip oyunculardan saklayabilecek, diğer ayaklarını kullanarak rakiplerini şaşırtacak hareketler yapabilecek ve yakın kontrolde ustalaşmak üzere yenilikçi yöntemler kullanabilecekler.

Hareket Animasyonu İstikrar Sistemi (M.A.S.S.):
Futbolcular arasındaki fiziksel mücadele maçların hayati yanlarından biridir, yeni M.A.S.S. özelliği sayesinde birden çok sayıda futbolcu arasındaki vücut temasları birbiriyle kesintisiz biçimde uyum sağlayan özel animasyonlar sayesinde bire bir simüle edilecek. M.A.S.S. belli şartlar altında meydana gelen önceden hazırlanmış animasyonlar kullanmak yerine, içinde bulunduğunuz duruma anında uyum sağlayacak, faul yapılan oyuncunun tepkisi tamamen darbeyi aldığı yöne ve darbenin kuvvetine bağlı olarak şekillenecek. Futbolcular boyları ve kuvvetleri gibi faktörlere bağlı olarak tökezleseler de kontrolü tekrar ele alabilecekler, diğer futbolcuları toptan uzaklaştırabilecek ve vücutlarını kullanarak diğer oyuncuların topu kapmalarını engelleyebilecekler. PES 2014’ün gerçekçilik anlayışının en önemli kısımlarından birini de top kapmak için yapılan müdahaleler oluşturuyor, futbolcuların mücadeleleri TrueBall fiziği ile birleştirilerek topun aynı gerçek bir maçta olduğu gibi hareket etmesi sağlanacak.
M.A.S.S. öğesinin eklenmesi sayesinde bire bir anlarda da büyük yeniklikler görebileceksiniz. Önemli futbolcular arasındaki kişisel mücadeleler maçın sonucuna doğrudan etki edebileceğinden PES 2014’te bu tür mücadelelere ayrıca özen gösterildi. Defans futbolcuları topu kapmak için üzerine giderek, pas yollarını kapamak için geride durarak veya topa sahip olmak için müdahale ederek hücumdaki futbolcu üzerinde büyük baskı kuracaklar. Aynı şekilde hücuma çıkan futbolcular da bir yandan topu koruyarak defans oyuncularından daha hızlı hareket etmeye çalışacak, avantaj sağlamak için feyk atacak, boş alan bulduklarında pas verecek veya şut çekebilecekler. Bu sayede inanılmaz derecede açık maçlar oynanacak ve futbolcuların özellik ve yetenekleri sahanın dört bir yanındaki kişisel mücadelelerin sonucunu belirleyecek.
Maçın Yüreği:
Futbolun neden bu kadar sevildiğini tanımlamaya çalışmak çok zor bir iş. Bunun teknik değil de duygusal bir bağımlılık olduğunu söyleyebiliriz. Ev sahibi takımın arkasındaki taraftar desteği rakip takımı baskı altına alır, taraftarlar o ünlü “onikinci adam” rolünü üstlenirken, maçlar deplasman takımları için son derece zorlu bir hal alabilir. PES 2014’te Maçın Yüreği ile takımlara verilen desteğin hem bireysel olarak futbolcular, hem de tüm takımları için etkileri yansıtılmaya çalışıldı.
Maçtaki tüm futbolcular oyun stillerine ve yeteneklerine ek olarak bir de ruhsal özelliğe sahip olacak ve bu özellik kötü bir maç çıkardıkları zaman kendilerini doğrudan etkileyecek. Ancak eğer bir futbolcu o gün iyi oynamıyorsa takım arkadaşları o futbolcu çevresinde birleşerek desteklemek için birlikte hareket edebilecekler. Benzer biçimde tek bir futbolcunun anlık da olsa bireysel olarak göstereceği üstün performans takım arkadaşlarını da ateşleyebilecek. Coşkulu stadyumlardaki kazan etkisi taraftarların ruh halini yansıtacak, yepyeni ses efektleri ve göz alıcı yapay zeka sistemleri bir araya gelerek unutulmaz bir maç günü atmosferi yaratacaklar.
PES ID:
PES 2013 Futbolcu Kimliği sistemi sayesinde gerçekçilikte yeni standardı belirlemişti. Oyuncular ilk kez futbolcuları kendilerine has koşu ve oyun stillerine bakarak anında tanıyabilme şansına sahip olmuştu. Futbolcuların koşu tarzları, topla birlikte hareket etme ve pas verme stilleri gerçek hayattaki halleriyle bire bir aynıydı ve PES 2013’te bu sistemi kullanan 50 futbolcu bulunuyordu. PES 2014’te bu sayı neredeyse iki katına çıkarıldı ve daha fazla yıldızın kendine has animasyonları ve yapay zekaları eklendi.
Takım Oyunu:
Yeni oyunun yenilikçi Kombinasyon Oyunu sistemi sayesinde oyuncular sahanın belli alanlarında üç veya daha fazla sayıda futbolcuyu kullanarak farklı taktikler belirleyebilecekler. Bu futbolcular savunmadaki veya orta sahadaki boşluklardan faydalanmak için çok daha farklı topsuz koşular yapacak, kendilerini müsait hale getirmek için kanatları kullanacak, kavisli koşular yapacak veya defans oyuncularının üzerlerine koşacaklar. Oyuncular bu hareketleri sahanın belli alanlarında kullanılmak üzere ayarlayabilecek ve bu sayede savunmadaki zayıflıkları avantaja çevirebilecekler.
Oyunun Özü:
PES Productions serinin ana öğelerini yenilemek ve bir çok önemli geliştirme eklemek üzere PES ve futbol hayranlarıyla yıllar süren görüşmeler gerçekleştirdi. Oyun görsel olarak formaların kıvrımlarından yüz hareketlerine kadar inanılmaz bir gerçekçilik sunarken, yeni animasyon tekniği hareketler arasında kesintisiz geçişler sağlayacak ve kontrolde duraklamalara veya kısıtlamalara yol açmayacak. Stadyumlar baştan yaratılan sahaya giriş yerleri ve maç esnasında hareketlenen taraftarlarla gerçek hayattakilerin aynısı olacak. Yeni sistemin kullandığı aydınlatma efekti sayesinde görseller daha doğal bir görünüm kazandı. Gerçek zamanlı olarak değiştirilebilen taktik kararlar ve bazı olayların ardından çıkan ara videoların çıkarılmasıyla maç akışı da daha kesintisiz hale getirildi.


 



FIFA 14''e Göz Atalım



Top Sürme, Savunma ve Top Fiziği:


FIFA 14'le beraber iki yeni top sürme dinamiği oyuna eklenerek daha gerçekçi bir oyun yaratılmak istenmiş. Bunlardan biri "sprint dribble turns", diğeri "variable dribble touches".Sprint dribble turns, önceki oyunda depar halindeyken dönebileceğiniz 22,5 derecelik açıyı ortadan kaldırıyor ve size depar halinde bile serbest bir hareket alanı sağlıyor.

Variable dribble touches, aslında birçok kez dile getirilen farklı oyuncuların farklı şekillerde top sürmesini sağlayan özellik. Ancak bu sefer iş sadece yıldız oyuncuların karakteristik yapılarında top sürmesiyle sınırlı kalmayacak. Kendi yarattığınız oyuncular arasında da top sürme açısından bariz farklılıklar bulunacak. Top sürme yeteneği kötü bir oyuncu ile top sürme yeteneği iyi bir oyuncu arasındaki farkı tek görüşte anlayabileceksiniz.
Top fiziği ve şut sistemlerinde de yeniliklere giden FIFA 14, "Pure Shot" sistemini oyuna ekleyecek. Pure Shot sayesinde çektiğiniz şutu milimetrik olarak ayarlayabileceksiniz. Oyunda artan bu kontrol detayı top fiziğine de yansımış durumda. Top fiziğini yeniden yapılandıran ekip, gerçekçiliğie bir adım daha yaklaşmak istiyor.

Yapay Zeka:

FIFA 14'le beraber takım savunması alanında yapay zekada da yeni bir yapılanmaya gidiliyor. Önceki FIFA'larda savunma yapan yapay zeka, maç ne durumda olursa olsun verdiğiniz taktiğe bağlı kalarak oynardı. Ancak bu sefer insiyatiflerini arttıracaklar. Maçın akışına göre baskıyı arttıracak veya daha da geri çekilecekler. Eğer gerekirse taktik anlayışlarını bile değiştirecekler. "Dynamic Defense Pressure" isimli bu sistem sayesinde zaman zaman tenis maçına dönen durumların sayısı azaltılarak gerçekçi oyun temposu korunmaya çalışılacak.
Yapay zekada atak yapısını da elden geçiren ekip, pozisyona girmek için koşu yapan forvet oyuncularını ve atak oyuncularının ofsayt algısını geliştiriyor.

Kariyer Modu:

EA Sports, oyun dinamikleriyle birlikte oyun modları da yenilenen FIFA 14'ün kariyer modunu daha kullanışlı bir hale getirmeye çalışmış. Daha önceki FIFA serilerinde kariyer modunda, bir maçtan diğer bir maça girmek uzun bir zaman alıyordu. FIFA 14'te ise bu yavaşlığı görmeyeceğiz ve daha hızlı bir oyun tecrübesi yaşayacağız.
FIFA 13'te kendine yer bulan "Yetenek Oyunları", FIFA 14'te daha gelişmiş ve çeşitlenmiş bir şekilde karşımıza çıkacak. Yapımcıların bu konuda güzel düşünceleri var, ancak henüz açıkalamayı düşünmüyorlar. (Gelişmiş bir online altyapısı bulunan bir yetenek oyunları sistemi hoş olabilir.)

Hassas hareket özelliği:


Artık yaptığınız her hareket gerçekçi olacak. Kesme,pivot gibi özellikler aynı gerçek oyuncuların yaptığı gibi olacak.

Top koruması:


Bu özellik sayesinde herhangi bir hızda top sürerken topu karşı oyuncuların çalmasını engelleyebiliyorsunuz. Bu özellik sayesinde oyunun gidişatını yönetebiliyorsunuz.

Gerçek top fiziği:


Belki de bu oyunun en iyi özelliği kullanılan gerçek top fizikleri sayesinde aynı gerçekte olduğu gibi topun neresine vuracağınızı ayarlayabiliyorsunuz. Bu da topun ne şekilde gitmesine müdahale edebileceğiniz anlamına geliyor. Örnek vermek gerekirse, topun falso almasını sağlayabiliyorsunuz.
  Bilgi-Vadisi


Alıntıdır

0 yorum:

Yorum Gönder